We kennen allemaal de goede voorbeelden. Merken die ook zonder het logo erbij onmiskenbaar 'dat merk' zijn. Altijd en overal herkenbaar. Deze merken hebben één ding gemeen: zij hebben voor zichzelf een duidelijke brand voice en merkverhaal vastgelegd, waardoor in alle communicatie hetzelfde geluid doorklinkt. Die herkenbaarheid is van levensbelang voor elk merk. Het zorgt niet alleen voor onderscheid ten opzichte van je concurrenten, maar ook voor vertrouwen bij je doelgroep. Als merk hoef je hiervoor 'alleen maar' consistent te communiceren. Maar laat dit nu vaak lastiger zijn dan je denkt.
De basis voor consistentie in communicatie leg je door de brand voice van je merk vast te leggen en je er intern aan te committeren. En vooral daarna alle communicatie langs de lat van jullie stem te leggen. Niet makkelijk, maar het is net als met opvoeden: consistent zijn, loont.
Brand guide en schrijfwijzer
Zijn jullie klaar om deze volgende stap in professionaliteit te zetten? Dan is Four.C er om de merkwaarden van je organisatie om te zetten in een unieke en herkenbare brand voice. We leggen deze vast in een brand guide en een schrijfwijzer, zodat voor eens en voor altijd duidelijk is welke taal er binnen en buiten jullie bedrijf gesproken wordt. En allemaal dezelfde taal spreken, wie wil dat nu niet?
Klaar om een professioneel en herkenbaar visitekaartje af te geven aan je doelgroep? Neem gerust contact op.
We gebruiken cookies om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.